Companiile chinezești care vând în masă produse de slabă calitate au invadat piețele mondiale, iar România nu face excepție când vine vorba despre acest trend. Arthur Rădulescu, fondator și CEO al unei platforme online din România, a explicat pericolul nevăzut care vine odată cu utilizarea acestor site-uri în țara noastră.
Care sunt riscurile aflate la vedere atunci când cumpărăm direct din China
„Ce se poate spune despre platformele din afara UE care au pătruns inclusiv pe piața din România. Există riscuri la care se expun cumpărătorii din țara noastră atunci când achiziționează din afara UE? Care ar fi acestea și la ce ar trebui să fie atenți oamenii atunci când fac astfel de achiziții?”, au fost întrebările adresate de moderatorul emisiunii, Mihai Ciobanu.
„Există riscuri, sigur. În primul rând există probleme majore pe partea de calitate. Mulți clienți cu care am discutat și care au cumpărat de pe asemenea site-uri s-au văitat de problemele de calitate ale produselor.
De multe ori, prețurile mici ascund anumite capcane. La fel și în cazul achiziției de pe anumite site-uri care nu sunt reglementate de normele europene. Alte probleme sunt cu retururile, care sunt evident imposibil de făcut. Nu în ultimul rând, a dispărut complet noțiunea de garanție”, a explicat Arthur Rădulescu la DC News TV.
Pericolul nevăzut: Companiile autohtone pot dispărea fiindcă se luptă cu statul chinez
„Normal, ar trebui o reglementare. În momentul de față, asistăm la o invazie a acestor site-uri chinezești care afectează într-o foarte mare măsură comercianții mici și medii. Efectiv, pe mulți dintre ei îi ucide. Comercianții mici din România nu se luptă neapărat cu Temu, Shein sau cum se mai numesc ele, ci se luptă cu statul chinez care susține cu bani grei toată logistica acestor companii, o politică de marketing extrem de agresivă care a dus la o creștere a prețurilor în publicitate. Nu în ultimul rând, statul chinez a susținut partea de tehnologie.
Ori comercianții din România nu au beneficiat de această susținere și s-ar putea să ne trezim peste ceva ani să nu mai existe o alternativă la aceste site-uri. Dacă vrem să avem în continuare business-uri mici și mijlocii în România, să avem o economie puternică într-o Uniune Europeană puternică, cred că autoritățile ar trebui să se uite cu mult mai mare atenție la tot ce se întâmplă în momentul de față și la toate politicile practicate de aceste site-uri. Până la urmă, clienții sunt din România, nu din China”, a adăugat acesta.